2012年7月6日星期五

日地方议员一度登上有争议的钓鱼岛

FILE - In this Thursday, Oct. 13, 2011 file photo, Japan Maritime Self-Defense Force's P-3C Orion surveillance plane flies over the disputed islands in the East China Sea, called the Senkaku in Japan and Diaoyu in China. Tokyo's outspoken governor says the city has decided to buy a group of disputed islands to bolster Japanese claims to the territory, a move that could elevate tensions with China. (Foto:Kyodo News, File/AP/dapd) JAPAN OUT, MANDATORY CREDIT, NO LICENSING IN JAPAN, CHINA, HONG KONG, SOUTH KOREA AND FRANCE

 

 

日本海岸警卫队周五(7月6日)通报说,冲绳县石桓市两名议员昨天不顾警告,曾登上日本、中国和台湾均提出主权要求的尖阁群岛(中方称“钓鱼岛”)附属岛屿中的一座岛屿,逗留了约90分钟。

海岸警卫队和日本警方正调查相关事件。

中国外交部一名发言人今天表示,日本议员登钓鱼岛附属岛屿是对中国主权的侵犯。 日本目前对相关岛屿有实际控制权,但禁止民众在未经许可的情况下登岛。2010年晚些时候,日本海岸警卫队逮捕一艘撞击日方巡逻艇的中国渔船船长事件曾引发国际关注。

今年年初,东京都知事石原慎太郎公开提出私人捐款购买该有争议岛屿建议,以此抗议他所说的政府捍卫国家主权不力。本周一,该群岛附近海域发生台湾船只同日本巡逻船只碰撞事件。

德国之声

没有评论:

明鏡關注點

明镜博客 » 时事

明鏡歷史網

明鏡網

明鏡十大热帖