2012年3月24日星期六

「民間投票」易造馬 市民質疑一場戲

香港文匯報訊 (記者 鄭治祖) 香港大學民意研究計劃舉行的所謂「全民選特首」投票活動終於結束,但其過程被批評漏洞百出,由所謂「黑客入侵」,到改用「紙皮箱」作為票站,予人感覺實在兒戲非常。有市民質疑是次所謂「全民投票」,是為了配合反對派策略所做的「一場戲」,有人更質疑,「港大電腦系統咁流,即係任何人都可以竄改投票結果啦」。

 鍾庭耀昨晚12時舉行記者會,宣稱全日有逾22萬人投票,其中在票站投票的有85,154人,經由網上投票的有66,005人,透過流動電話應用程式投票者有71,831張。結果發現,有逾12萬張投「棄權」,佔投票人數超過54%;投選特首候選人梁振英的有39,614張,佔約17%;投選另一候選人唐英年的有36,226票,約佔16%;反對派候選人何俊仁則為25,452票,佔約11%。不過,他承認,其中有近萬重複或可疑選票。

可重複投票或自製選票

 是次所謂「全民投票」的漏洞,包括:網站投票和手機投票不設身份證實名認證環節;未滿18歲的年輕人及非永久性居民都能參與網絡及手機投票;網上有現成的身份證號碼自動產生程式,而市民進入獨立投票間後毋須經任何身份驗證,易讓「有心人」重複投票;紙張投票及票箱設置形式極不規範,甚至可自製選票;主辦方稱會將寫有身份證號碼的信封銷毀,但有人質疑有關信封可能已被整理成清單,私隱問題成疑;選舉結果缺乏第三方監察,易被竄改。

 在香港討論區,「無極獅子座」坦言,「投票主辦機構係要有一定既公信力同客觀環境去投票先會公平有準確性,如果server又壞,人手俾票同點票又第3方監管,加上冇一個同政府差唔多既完善管理,咁個結果的確冇公信力」。「H-KBoy」亦揶揄道:「港大的電腦真係流,既能咁容易被駭客入侵,自然也能被人神不知鬼不覺篡改投票結果啦!」

義工不斷游說投白票可惡

 網民「bobbychai」以自己的親身經歷,質疑是次投票的可信性,「有人排隊時不斷俾(投票站)義工游說投白票」。「96313069」即回應道:「我都係,係荃灣路德圍,真係咁都!」「cooleee」說:「已證實有街工的社工做義工。」「球證巴」則認為,「無入封當廢票,紙張太差當廢票甚至信封爛少少都當無效,睇廢票分分鐘多過白票」。

 同時,大批市民質疑是次所謂「全民投票」另有目的。網民「絕世長空」投訴,「我剛入到個網站,登記完身份證,又話要我用電話send短訊去一個電話度,仲話會收錢,痴×線,乜攪到咁麻煩……看這次網上投票,都不忘為利益集團的電訊商搵錢,事實上搵將白紙去當選票,好多人投完又可以再投,咁有目的性和兒戲的投票結果,信佢都白痴」。

 「離島殘花」更質疑「港大民調白票造假」:「有朋友在網上投了白票,然後又走到票站投了白票,並且走了幾圈,根本check唔到!上網投了白票,票站投了白票再入信封,雖然信封上會寫ID,但根本冇職員check有冇投過!係事實,唔信自己去投就知!」

 網民「笑一笑」則說:「未夠18歲都得,假ID又投得,點可信呀?……好心係搞認真少少,一早登記選民,設定選票,家白紙自己寫又得,用埋紙皮箱做票箱,叫人點信呢!……佢想搞市民推動流選, 咁又可以做多幾個月民調囉!」

疑有人「自編自導自演」

 有網民更質疑,根本是有人在「自編自導自演」。「palmtree」質疑是次事件,是「白票黨作怪」。「老爺唔好啊!」亦指,「又要叫『全民』投票,又唔放大流量,會考放榜都會網路塞車,呢係常識。所以此次事件,根本係好似(台灣前領導人)陳水扁的兩粒子彈,係呢反民反智之徒自編自導自演的垃圾苦肉計」。

 網民「findthetrue」懷疑,「投票系統的設計目的,就是要造成被攻擊的假想(象),然後,民主黨又多一個打擊其他候選人、搞流選的『理據』」。「stephen167」就開玩笑說:「系統性侵襲一向都係『泛民』專長,咁多年來政府運作都俾佢癱瘓不知幾多次,呢次我都好肯定係!」

批黑箱作業淪政治工具

 「rest」就說:「(我)一定唔會投。佢又唔係入境處,點確定ID真假?我求其作個號碼投100次都得啦!佢個網站咁流,點保障我私隱,畀ID喎,我點知不法分子會去做乜,個投票冇公正中間人監察,全部黑箱作業,我信佢做政治工具多囉!」「blacklisthin」就說,「『泛民』開票,『泛民』監票,你吹咩」。

 就網絡投票前日上午一度癱瘓,鍾庭耀聲稱因為「被黑客系統性襲擊」,並會就事件報警。警方證實,於昨日下午接獲有關人士報案,商業罪案調查科的科技罪案組正跟進案件,並強調會公平公正地進行全面調查,呼籲任何人如有資料,致電28605012與警方聯絡,又呼籲其他機構如發現網絡系統受攻擊,立即聯絡警方,以盡快展開調查。

贊成警方查明「攻擊」真相

 因此,市民一致贊成警方調查事件。網民「hwwong」笑言:「用一個每秒容納咁少登入處理的系統,想唔出事都有難度啊!盡快查明被攻擊的真相吧……(鍾庭耀)不要都話某類人想搞擾亂,可能根本就係個系統太差,求其一個小學生用三流駭客軟件就弄散了,真失敗」。「wingmarco」亦說:「香港警察應主動介入調查,睇究竟係黑客入侵定系統無能。」



没有评论:

明鏡關注點

明镜博客 » 时事

明鏡歷史網

明鏡網

明鏡十大热帖